Tolimieji reisai – problema ne tik darbdaviams, bet ir darbuotojams?

transporto teise

Dar visai neseniai, kai Lietuvoje nedarbo lygis buvo apibūdinamas didžiausiais skaičiais, aš taip pat tapau vienu iš tų žmonių, kuris papildė darbo biržos statistiką. Darbo etatų mažinimas mano ankstesnėje įmonėje privertė mne ieškotis kitų būdų kaip užsidirbti pinigų. Tuomet karštligiškas skelbimų ieškojimas darbo skelbimų portaluose man tapo pagrindine veikla iki tada, kai už akių užstrigo antraštė: ,,ieškomas tolimųjų reisų vairuotojas”. Buvau girdėjęs, jog šie vairuotojai uždirba kelis kart daugiau pinigų negu eiliniai žmonės dirbdami Lietuvoje už minimumą. Dėl to nieko nelaukęs, nusprendžiau išbandyti laimę.

Laukti ilgai neteko. Po poros dienų paskambino įmonės (pavadinimo neminėsiu dėl konfidencialumo) ir pasiūlė susitikti. Susitarus susitikimo laiką ir vietą, atvykau su viltimi, jog tikrai gausiu darbą ir finansinės problemos pagaliau išsispręs. Įmonės vadovas pasirodė išties draugiškas, dalykiškas ir konkretus žmogus. Aptarėme visas darbo detales ir susitarėme, kad aš darbą pradėsiu jau nuo kitos savaitės.

Pirmoji mano kelionė turėjo būti į egzotiškąją Ispaniją. Išsiruošiau atsisėdau į krovininės mašinos kabiną ir pajudėjau link tikslo. Vežiau maisto produktus, tad dienotvarkė ir nuvažiuoti kilometrai buvo tiksliai suskaičiuoti.

Nuvažiavus daugiau negu pusę atstumo, atsitiko tai, ko net nesitikėjau. Man sugedo automobilio variklis. Įmonės transporto priemonės atrodė naujos ir tinkamos važiuoti, todėl apie jokį sugedimą net nebūčiau pagalvojęs. Deja. Na o po šio įvykio prasidėjo visas smagumas: man teko pačiam taisyti variklį ir pirmą kartą sužinojau, kas yra ta transporto teisė.

Visų situacijos peripetijų nepasakosiu, nes jų – labai daug, tačiau noriu pabrėžti esminę šio rašinio mintį: darbo sutartyje punktas apie transporto priemonę ir su ja susijusius gedimus nebuvo numatytas ir dėl to vėliau man teko dar kurį laiką bylinėtis su darbdaviu ir transporto teisės advokatu.

Taigi, kad ir koks tas tolimųjų reisų vairuotojų atlyginimas atrodytų patrauktus, manoji nemaloni patirtis byloja apie tai, jog darbo sutarties puntai turi būti atidžiai perskaityti, antraip transporto teisė ir dėl to rengiami dokumentai kainuos daugiau negu pažadėtasis atlyginimas.