Tarpukario reklama

df864f3a6303ae88bd12ec1864e3dab3a9c74008

Tikriausiai daugeliui tų, kurie nespėjo pajusti kokia gi buvo visgi ta sovietų sąjunga, yra įdomu pasiklausyti istorijų apie to meto žmonių gyvenimą, buitį, apsilankyti „Grūto parke“ ir iš arčiau pažvelgti į po sovietinį turtą. Išties įdomu ne vien buitis, ar kaip rengėsi, iš kokio puodelio gėrė ar indo valgė mūsų tėvai ir seneliai, įdomesnis įvykis yra – reklama. Juk dabar reklama yra ginklas, kuris priverčia vartotojus pirkti bei naudotis paslaugomis. Jos įvairios, interaktyvios, spalvotos ir originalios, o šūkiai ir gražūs žodžiai greitai paperka. Ne, ne apie televizines reklamas šnekama, o apie spausdintines, kurios sovietiniais laikais buvo gana populiarios. Ir juk įdomu, kokios jos buvo bei kaip išradingai bandė privilioti pirkėjus. Manote, kad negalima jų dar rasti? Galima, nes žymiausių lietuviškų reklamos agentūrų atstovai susibūrė bei sukaupė galybę sovietinio laikotarpio reklamų ir sudėjo į vieną, didelės apimties leidinį — „Tarpukario Lietuvos reklama“.

Išskirtiniausio turinio knyga yra tikras kultūrinis paveldas ne tik senosioms, bet ir ateinančioms kartoms. Juk tai unikalus projektas, kuris prikėlė vintažinio stiliaus reklamą. Šios knygos dėka, dabar galima žinoti praėjusio laikotarpio reklamos tendencijas. Nes čia surinktos visos Lietuviškos reklamos, net ir garsiausių prekės ženklų. Knygos dizainas primena sovietmetį, visiškai bandant atkurti ne tik stilių, bet ir patį šriftą. Skaitytojas paėmęs šią knygą iškart nusikels į tarpukarį, kai į Lietuvos rinką po truputį pradėjo eiti žymesnės, užsienio prekės, tokie kaip: „Shell“, „Martini“, „Persil“ taip pat ir lietuviški prekės ženklai „Volfas-Engelman“, saldainių fabrikas „Rūta“, kiti gamintojai „Sanitas“, „Drobė“. Čia iš ties akį traukiantys grafinio dizaino elementai, iliustracijos bei nuoširdūs ir dar tik reklamos gimimą patirentys tekstai. „Tarpukario Lietuvos reklama“ yra dėmesio vertas leidinys, kuris savyje slepia daugiau nei bet kokia kita tarpukario knyga. Nes leidžia stebėti lietuviškos reklamos raidą nuo tarpukario iki dabar, kai viską galime stebėti realiu laiku.