KROVINIŲ EKSPEDIJAVIMO JŪRA PRIVALUMAI IR TRŪKUMAI

westerschelde-2907602_1920

Neretas išgirdęs žodį ekspedijavimas suklusta ir tikriausiai susimąsto, ką šis žodis reiškia? Tačiau jo reikšmė yra išties paprasta ir visiems, na bent jau daugumai gerai žinoma. Krovinių ekspedijavimas laivais, paprasčiausiai reiškia krovinių gabenimą nuo taško A į tašką B laivų pagalba. Į tai įeina maršruto suplanavimas, dokumentų paruošimas, krovinio lydėjimas. Na o ekspeditorius, tai yra žmogus, kuris visą šį procesą valdo bei kontroliuoja. Jis paruošia krovinį, transportą, organizuoja maršrutus ir t.t.

Iš šių apibrėžimų galima susidaryti nuomonę, kad krovinių ekspedijavimas jūra yra labai paprastas bei lengvas procesas. Tačiau priešingai, šalia šios sąvokos taip pat kartu eina daug kitų darbų, kurie šį procesą padaro ypatingai sudėtinga: daug planavimo, kontrolės, stebėjimo.

Taigi išsiaiškinus sąvokų reikšmes norėčiau aptarti šios transportavimo rūšies privalumus ir trūkumus. O jau vėliau ar ją rinktis gabenant savo krovinius spręskite patys, faktai kalba patys už save.

Privalumai

Įpakavimas. Taip galime vadinti jūrinius konteinerius. Jie yra išties patvarūs, gaminami iš metalo bei sandariai užsidaro. Juose galima gabenti tiek didelius, tiek visai mažus krovinius ir visą transportavimo laiką būsite ramūs, kad jie yra saugūs, nes jūriniai konteineriai gabenamus krovinius apsaugo nuo juos veikiančių išorės veiksnių: saulės, lietaus, vėjo.

Skubus iškrovimas. Jūriniai konteineriai yra iškraunami iškart bei paliekami uoste, o laivas pakraunamas kitais kroviniais bei išsiunčiamas gabenti juos toliau. Jūsų krovinys yra saugomas, bei stebimas uoste tam tikrą laiką, kol gavėjas jį atsiims. Todėl tai nesukelia problemų kaip transportavimas vilkikais, šiuo atveju krovinys turi būti iškrautas greitai, nes ši transporto priemonė ilgai laukti negali.

Maža kaina. Tik dėl šios priežasties šį transportavimo būdą renkasi net 80% tarptautines siuntas siunčiančių užsakovų. Krovinių ekspedijavimo jūra būdas leidžia sutaupyti ir vienu metu gabenti didelį krovinį. Taigi atsižvelgiant į pristatymo greičio ir krovinio dydžio santykį, šis pristatymo būdas vis tiek išlieka vienas pigiausių tarptautinių siuntų pristatymo būdų.

Klaidingas vežimas. Vienu laivu yra gabenama ne vienas konteineris, taigi reiškia, kad vienu metu yra gabename begale atskirų krovinių. Tačiau supainioti krovinius galimybė yra itin maža, nes visi kroviniai yra numeruojami, o paskui ir atsakingai sandėliuojami. Krovinio gavėjas drąsiai gali atsiimti savo krovinį, taip išvengdamas klaidingo vežimo galimybės.

Didelis įkrovumas. Kaip ir minėjau ankščiau, konteineryje telpa tikrai dideli kroviniai. O laive, begale konteinerių. Taigi ekspedijavimo būdo įkrovumas yra kur kas didesnis lyginant su geležinkelių ar automobilių transportu.

Trūkumai

Nemanevringumas. Krovinių negalima pristatyti „nuo durų prie durų“. Atgabenus krovinius į uostą, reikia taip pat turėti omenyje, kad bus reikalingas transportas skirtas gabenti krovinius sausuma. Jis turės atitikti tam tikrus kriterijus: pakankamai didelis, kad atgabentas krovinys galėtų būti saugiai transportuojamas toliau.

Vežimo greitis. Nors ši transportavimo rūšis yra išties pigi, tačiau pakankamai lėta. Užima nemažai laiko, kol krovinys bus pristatytas į reikiama vietą. Tačiau atgabenimo, pakrovimo terminai yra nustatomi pakankamai tiksliai ( kada krovinys bus pakrautas, kiek laiko gabenamas ir kada atvyks į reikiama vietą). Krovinių ekspedijavimo jūra greičiui įtakos taip pat turi oro sąlygos – audros, vėjai, lietus. Tai gali sulėtinti arba atvirkščiai sulėtinti transportavimo laiką.

Taigi apibendrinant aiškiai matome, kad konteinerių ekspedijavimo jūra būdas turi daugiau privalumų negu trūkumų. O ar šis būdas tinkamas gabenti jūsų krovinį, galite spręsti tik jūs patys.