Kelionės – tai nuotykiai, poilsis ir neišdildomi įspūdžiai. Tačiau net ir geriausiai suplanuota išvyka gali netikėtai pasisukti ne ta linkme, kai įvyksta vienas iš dažniausių šiuolaikinių kelionių siaubų – problema su išmaniuoju telefonu. Juk šis įrenginys dažnai atlieka daugiau funkcijų nei bet kuris kitas daiktas lagamine: jis yra mūsų žemėlapis, bilietų laikmena, kamera, socialinis ryšys, netgi skaitmeninė piniginė. Tad kai telefonas patenka į vandenį, į smėlį ar, dar blogiau – yra pavagiamas, kelionės džiaugsmas akimirksniu virsta stresu.
Telefonas ir vanduo – priešai nuo seno
Vienas dažniausių ir pavojingiausių telefonų incidentų kelionėse – įrenginio kontaktas su vandeniu. Tai gali būti tiek atsitiktinis kritimas į baseiną ar jūrą, tiek netikėtas liūtis, kai telefonas buvo laikomas kišenėje be apsaugos. Net ir modeliai, kurie reklamuojami kaip atsparūs vandeniui, ne visada atlaiko realias sąlygas – ypač sūrų vandenį ar stiprų vandens srovės poveikį.
Kai tik pastebite, kad telefonas sušlapo, svarbiausia taisyklė – nebandyti jo įjungti. Elektronika, veikiama drėgmės, gali būti pažeista dar labiau, jei per ją pradeda tekėti srovė. Verčiau nedelsiant išjunkite įrenginį (jei dar įmanoma), ištraukite SIM kortelę, korteles ir padėkite jį sausai, vengiant šilumos šaltinių. Džiovinimas ryžiuose – mitas, kuris dažniau pablogina situaciją nei padeda.
Smėlis – tylusis žudikas
Atostogos pajūryje – kas gali būti maloniau? Tačiau smėlis, kaip ir vanduo, yra didžiulis iššūkis telefonui. Jo smulkios dalelės lengvai patenka į krovimo lizdą, garsiakalbius, mikrofoną ar net ekraną. Skirtingai nuo matomo purvo, smėlis dažnai sukelia mikropažeidimus, kurie laikui bėgant ima trikdyti telefono veikimą.
Dažnas klaidingas žingsnis – bandymas išvalyti smėlį patiems, naudojant dantų krapštukus, ausų krapštukus ar suspaustą orą. Tai gali dar labiau įstumti smėlio daleles giliau. Geriausia priemonė – vengimas: naudok apsauginį dėklą su dangteliu ir laikyk telefoną specialiame neperšlampamame maišelyje. Jei visgi smėlio pateko į vidų ir pradeda strigti jutiklis ar nustoja veikti mikrofonas – vertėtų kreiptis į profesionalus.
Vagystė – daug daugiau nei įrenginio praradimas
Trečias ir bene baisiausias scenarijus – telefono vagystė. Svetimoje šalyje tai ne tik finansinis nuostolis, bet ir rizika prarasti jautrią informaciją: prisijungimus prie bankų, el. pašto, nuotraukas, dokumentus. Pirmas žingsnis tokiu atveju – kuo greičiau prisijungti prie „Find My iPhone“ ar „Find My Device“ sistemos ir pabandyti jį surasti ar užrakinti nuotoliniu būdu.
Taip pat svarbu kuo greičiau informuoti mobiliojo ryšio tiekėją, kad būtų sustabdyta SIM kortelės veikla. Jei telefone laikai slaptažodžius ar asmeninius dokumentus – keisk slaptažodžius ir informuok atsakingas institucijas apie galimą duomenų nutekėjimą. Kad ir kaip būtų, tokiose situacijose supranti, koks svarbus yra atsarginis telefono kopijų darymas bei papildomų apsaugos priemonių – kaip biometrinis užraktas – naudojimas.
Ką daryti grįžus namo?
Jei telefonas po incidento vis dar veikia, bet pastebi keistus trikdžius – lėtesnį veikimą, neįprastus garsus, ekraną mirguliavimą – verta jį kuo greičiau parodyti specialistams. Ypač po kontakto su drėgme ar smėliu, net jei telefonas veikia, vidiniai komponentai gali būti pažeisti ir reikalauti prevencinės priežiūros. Tokiais atvejais padeda Egosmart remontas, kurio specialistai gali atlikti tiek išsamią diagnostiką, tiek kruopštų vidinių komponentų valymą ar keitimą.
Laiku suteikta pagalba gali ne tik išgelbėti telefoną, bet ir sutaupyti nuo daug didesnių išlaidų ateityje. Be to, patyręs meistras galės tiksliai įvertinti, ar telefoną verta taisyti, ar jau laikas keisti.